Homme, 27. septembril tähistataval rahvusvahelisel turismipäeval meenutab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, et pagasiprobleemide korral on reisijal kindlad õigused. Eesti EL tarbija nõustamiskeskuse poole pöördub igal aastal ligi 40 inimest, kes ei ole suutnud lennufirmaga iseseisvalt kokkuleppele jõuda.
Kuidas toimida, kui pagas ei jõua kohale?
- Teavita kohe lennujaama pagasipunktis või lennufirmat ning täida PIR-raport.
- Ära oota kodumaale naasmiseni, vaid anna teada kohe ka välisriigis.
Pagasi hilinemine
- Hüvitatakse vältimatud kulutused (riided, hügieenitarbed).
- Säilita kõik tšekid ja arved.
- Tagasilennu puhul makstakse hüvitist vaid hädavajalike esemete eest, mida kodus ei ole.
Mis kuulub hüvitamisele?
- Montreali konventsioon näeb ette vältimatute kulutuste hüvitamist.
- Elektroonika, kosmeetika, toidukaubad ja joogid üldjuhul ei kuulu hüvitamisele.
- Raha, ehted, ravimid ja kergesti purunevad esemed ei tohikski olla äraantavas pagasis – nende eest lennufirma ei vastuta.
Kui pagas jääb kadunuks
- Esita kaebus lennufirmale 21 päeva jooksul.
- Lisa tõendid pagasis olnud esemete väärtuse kohta.
- Hüvitis on maksimaalselt umbes 1800 eurot (1518 SDR mis on rahvusvaheline valuutaühik). Kui pagasi väärtus on suurem, aitab lisakaitse reisikindlustusest.