
Foto: Nubia Navarro
Autorendi ABC välismaal: 5 levinumat viga ja kuidas neid vältida
Autorent on paljude reiside lahutamatu osa, pakkudes vabadust ja võimalust sihtkohta omas tempos avastada. Samas võib välismaal autot rentides ette tulla ootamatusi, mis rikuvad reisirõõmu. Siin on viis enim esinevat probleemi ning lihtsad nõuanded nende vältimiseks.
1. Ootamatud lisakulud pärast reisi
Üks sagedasemaid probleeme on lisaarved, mis tulevad alles pärast auto tagastamist. Need võivad olla seotud kütuse täitmata jätmise, haldustasude või lisakindlustusega.
Mida teha?
Tutvu enne lepingu sõlmimist hoolikalt renditingimuste ja hinnakirjaga. Tee auto tagastamisel kütusemõõdikust foto, et vajadusel oleks sul hiljem kindel tõend.
2. Kahjustused, millest sul aimugi polnud
Paljud tarbijad avastavad, et pärast auto tagastamist väidetakse nende poolt tekitatud kahjustusi, kuigi need olid olemas juba enne.
Mida teha?
Tee auto seisukorrast põhjalikud fotod või video nii enne kui pärast renti. Nõua, et kõik defektid kantaks ametlikesse dokumentidesse.
3. Leping keeles, millest aru ei saa
Tihti allkirjastatakse leping keeles, mida klient ei valda, ja hiljem selgub, et seal olid ootamatud lisatingimused või kulud.
Mida teha?
Nõua alati lepingut inglise või muus endale arusaadavas keeles. Kui midagi jääb segaseks, küsi selgitusi või kaalu teise teenusepakkuja otsimist.
4. Vanuse- või sõidukogemuse piirangud
Alla 25-aastased või väikese juhistaažiga kliendid võivad jääda autota, kuigi broneering ja makse on tehtud, sest paljudel firmadel on ranged piirangud.
Mida teha?
Kontrolli enne broneerimist, millised on sihtkoha nõuded vanuse ja juhistaaži osas, ning uuri võimalike lisatasude kohta.
5. Hilisemad mahaarvamised krediitkaardilt
Mõnikord saadetakse arve alles nädalaid hiljem, näiteks parkimis- või liiklustrahvide eest, millele lisanduvad haldustasud.
Mida teha?
Tagasta auto töötaja juuresolekul ja küsi allkirjastatud üleandmisakti koopia. Jälgi kohalikku liiklus- ja parkimiskorda, et vältida hilisemaid trahve.
Kui tekib vaidlus
Alati tasub probleemide korral esitada kaebus otse autorendifirmale, soovitatavalt kirjalikult. Kui rent toimus EL riigis (sh Island, Norra, Ühendkuningriik), saad tasuta nõu Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuselt. Eestis aitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet.
Usalda oma reisi asjatundjate hoolde
Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liidu liikmed väärtustavad läbipaistvust, usaldusväärsust ja tarbijakaitset. Kui soovid kindlat meelt, vali reisi planeerides ETFL-i liikmest ettevõte või küsi nõu meie spetsialistidelt.