Ameeriklaste uuring kinnitab: reisibüroo kasutajad hoiavad kokku sadu dollareid

: Täna tähistatakse Ameerika Ühendriikides reisibüroode väärtustamise päeva ning selle puhul avalikustas ASTA sõltumatu uuringufirma TNS Global raporti esmased tulemused uuringu […]

Tourest logo väike
Tourest logo transparent
Tourest_reisikonsultant

Täna tähistatakse Ameerika Ühendriikides reisibüroode väärtustamise päeva ning selle puhul avalikustas ASTA sõltumatu uuringufirma TNS Global raporti esmased tulemused uuringu kohta, mis viidi läbi aasta jooksul reisil käinud inimeste seas. Tulemustest selgus, et professionaalsete reisivahendajate teenuseid kasutanud reisijad säästsid keskmiselt 452 dollarit. Koguni kaks kolmandikku uuringus osalenud klientidest ütlesid, et reisibüroode töötajate abiga suutsid nad vältida “kalliks minevaid vigu” võrreldes ise planeerimisega.
Eesti Turismifirmade Liidu peasekretäri Mariann Luguse sõnul pole uuringutulemustes midagi üllatavat, sest kogenud reisibüroo töötajad oskavad ennetada paljusid hiljem lisaraha maksvaid probleeme, mille peale kliendid ise ei oska tulla.
“On hämmastav, kui paljud inimesed marsivad lennujaama, endal taskus aegunud ID-kaart või pass. Samuti ei osata tihti ette näha abiellumisel ja nimemuutusel tekkivaid probleeme, mille ennetamine ja lahendamine kuulub reisibüroo pädevusse,” loetles Lugus Eestis levinumaid juhtumeid, kus professionaalne reisiabi on aidanud raha kokku hoida. “Samuti valdab reisibüroo tohutus koguses informatsiooni sihtkohtade hotellide, transpordivõimaluste, meelelahutuskohtade ja muu kohta, mille selgeks tegemine võtaks inimesel endal tunde aega,” lisas Lugus.
Eesti Turismifirmade Liidu hinnangul on Eestimaal elavad inimesed jätkuvalt professionaalsete reisibüroode abi aktiivsed kasutajad, kuna usaldusväärsete teenusepakkujate kasutamine tagab probleemivaba asjaajamise ja säästab aega. “Väga oluline on silmas pidada seda, et ise internetist reisiteenuseid ostes ei saa Tarbijakaitseamet võimalike probleemide korral midagi teha,” ütles Lugus. “Lisaks ei taga välismaised firmad seda, mida Eesti reisibürood teevad – reisibüroo telefoni kaudu saab klient ootamatute juhtumite korral kogu reisi vältel 24h ööpäevas eestikeelset abi.”
Ka uuringus nimetas 63% vastanutest oluliseks seda, et reisibüroode kaudu ostetud puhkusesõit kujunes probleemivabaks meeldivaks kogemuseks, 69% pidas oluliseks aja- ja rahalist võitu. 64% vastanute arvates teevad turismibürood kliendi jaoks paremaid pakkumisi kui nad ise suudaksid leida.
Maailma suurima reisivaldkonna professionaale koondava American Society of Travel Agents (ASTA) liikmed on nii reisiteenuste pakkujaid, näiteks hotellid, kruiisi- ja reisikorraldajaid, kui ka nende teenuste vahendajaid. ASTA liikmete hulka kuuluvad ka mitmed Eesti suuremad reisibürood. ASTA uuringu detailsed tulemused avalikustatakse käesoleva aasta 30. mail.

Lisainfo:
Mariann Lugus
Eesti Turismifirmade Liidu peasekretär