Tänavu üheksandat korda toimunud turismikonverentsil tõdesid esinejad, et Aasia turistide hulk on viimastel aastatel suurenenud, kuid edasise kasvu jätkuks peab senisest paremini tundma sealse kultuuri eripärasid ning jätkama turundustegevusi Aasia turul.
Eesti Turismifirmade Liidu peasekretäri Kristen Lahteina sõnul on Aasia turistide arv märgatavalt kasvanud. «Reeglina ei ole Eesti Aasia turisti peamine sihtkoht, vaid üks osa pikemast reisist, kuid Aasiast siia jõudnud turistid on vaimustuses – neile meeldivad meie sõbralikud inimesed ning meie kaunid mõisad ja põnev ajalooline taust. Meie kultuur on nende jaoks tõeliselt eksootiline,» ütles Lahtein.
Väliskaubandus- ja ettevõtlusministri Anne Sullingu sõnul käib Aasia turistide pärast kibe võitlus kogu maailmas, seega tuleb Eestil väga täpselt sõnastada oma tugevused ja neid suunatult turustada. «Aasia turist otsib üha enam ehedaid elamusi ja Eestil on kindlasti palju pakkuda. Tugev müügiargument on meie puhas loodus ja hea elukeskkond, mida Aasia inimesed kõrgelt hindavad,» märkis Sulling.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on turism Aasiast Euroopasse kiiresti kasvamas ja Eesti saab sellest oma osa. «Kuna Aasia turist eelistab mitme sihtkohaga reise, siis lähedus Helsingiga on meile suur eelis. Vantaa lennujaam on Aasia poolt vaadatuna praktiliselt otselennuühendus, sest Helsingist Tallinna jõudmine võtab vaid pool tundi aega. Seetõttu peame nutikalt ära kasutama oma eeliseid, kuid samas tuleb jääda realistlikuks, sest suurem turistide vool saabub meile siiski naaberriikidest – Soomest, Venemaalt, Lätist, Rootsist ja Saksamaalt,» selgitas Mutso.
Konverentsil kõnelenud olid ühel nõul, et Aasia turule sisenemisel – nii ise seal kanda kinnitades kui ka turiste siia tuues – on vaja kannatlikkust ja sihikindlust. Samuti sõnasid esinejad, et Aasia turistid ootavad Euroopas kõrget kvaliteeti kõiges, nii teeninduses, majutuses, toitlustuses kui ka reisiprogrammis.
Allikas: majandus24